parallax background

Onbeleefd op Twitter

Is LinkedIN het makkelijkste netwerk voor ondernemers?
25/11/2012
KeyRocket: Keyboard shortcuts voor Gmail
11/01/2013

Ken je dat? Je staat in de kroeg en een vriend tikt je op je linker schouder, je kijkt om en tadaa! Hij staat er niet meer.

Lachen. Gieren. Brullen! Ja toch?

Misschien niet helemaal, maar ach je kent elkaar en een beetje plagen mag altijd. Vind ik tenminste.

Maar wanneer je diegene niet kent? Vind je het dan ook zo leuk? Er is toch niemand die zoiets in zijn hoofd zou halen?

Het is ronduit onbeleefd! Wat een … is die kerel. En nog weglopen ook.

Geen hallo? Niet even voorstellen? Wel overal roepen hoe grappig hij wel niet is. Daarvoor kom je toch niet naar de kroeg?

En wat een arrogante vent. Kijk hem eens trots zijn op het aantal mensen dat hem kent. Maar puntje bij paaltje weet hij van niemand wie zij dan zijn.

Op Twitter is dit ook onbeleefd!

Mijn email vertelde mij dat ik was toegevoegd door @EspritJewels en ik was enigszins nieuwsgierig waarom dit zou kunnen zijn.

Voor mijzelf zijn de juwelen niet erg toepasselijk, maar gezien de Sint en kerst snap ik dat ze zich graag willen opdringen.

Maar nu heb ik laatst juist wat kritiek geuit op Twitter aan het adres van Esprit naar aanleiding van dit artikel op Joop. En dus wilde ik toch even kijken of ze misschien iets te melden hadden.

Helemaal niks!

Esprit Jewels komt simpelweg Twitter binnenstormen en roept alleen maar wat ze allemaal verkopen en dat je moet kijken op de website. Nou en? Als ik juwelen nodig heb weet ik die zelf wel te vinden. Wie zijn jullie eigenlijk?

Ik ga dit toch niet vrijwillig volgen?

En ze volgen mij helemaal niet! Sterker nog, ze volgen op het moment van schrijven 2(!) personen, maar hebben wel 1,126 volgers. Ik ben benieuwd hoe lang die blijven hangen.

Het enige dat ze doen is mensen op de schouders tikken. 1,126 Mensen draaiden zich om en zien alleen een krakelende rug. Asociaal!

Kom je daarvoor naar Twitter?

Twitter is een sociaal netwerk

Duh! Maar blijkbaar is het toch niet duidelijk genoeg.

Twitter is als een kroeg, een kantine, een congres of een netwerkborrel. Een plek waar mensen samenkomen en praten.

We houden niet van schreeuwers. We zijn niet op de markt.

Luister, voeg iets toe.

En kijk me aan als ik tegen je praat.

Youri van Dijk
Youri van Dijk
Business Intelligence consultant. Msc. International Business met een master gericht op ondernemerschap. Verliest wel zijn haren, maar leert graag nieuwe streken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *