Zalando, wasmiddel 2.0

Microsoft doesn’t listen to customers
10/12/2013
Mijn favoriete viral video’s van 2013
06/01/2014
Show all

Zalando, wasmiddel 2.0

Zalando - bewonderenswaardig irritante reclames


Weet je het nog? Dit is het einde van de eerste reclame van Zalando in Nederland, nog maar een jaar of 2 geleden. Niemand had toen nog van de Duitse webwinkel gehoord en ze wisten met hun eerste spotje direct een award binnen te slepen. De Loden Leeuw, meest irritante reclame van 2011.

De schreeuw

Het meest verschrikkelijke is dat hysterische geschreeuw op het einde.

En het bleef niet bij die ene spot. De slogan “schreeuw van geluk” werd ons ook nog eens elke volgende reclame ingewreven.

Aaaaah!

Toch bleken er mensen te zijn die de reclame wel grappig vonden. De makers zelf bijvoorbeeld. Bekijk maar eens het fragment van de uitreiking van de Loden Leeuw.

En hebben Duitsers een goed gevoel voor humor?

Ik heb mij kapot geërgerd. Net als veel anderen blijkbaar, want ook de meest irritante reclame verkiezing van 2012 werd in de wacht gesleept. Van de 127.525 stemmen ging 62% naar Zalando, bijna 80.000 stemmen dus!

Maar net als je denkt dat dit toch wel het toppunt moet zijn dan is daar….

De Zalando man

Serieus? Geen geintje?

De Zalando man?

Lulligheid ten top!

Voel je het krimpen? Daar in je maag?

Een gejat uitgekauwd nespresso concept (wie weet wie George Clooney is?) en dan die afsluiter…..

De Zalando man… Aaah!

Je voelt hem al aankomen… Die Zalando man gaan we nog heel vaak horen het komende jaar…

En daar kan je toch alleen maar bewondering voor hebben? Duitsers blijken daar toch weer een meester in. Dit zijn de irritante wasmiddelreclames 2.0. De overtreffende trap. Heel Nederland kent de spotjes, iedereen kent Zalando en binnen 2 jaar is het bedrijf uitgegroeid tot de grootste online mode- en schoenenwinkel van Europa. Dat zullen ze grappig vinden.

Om te gillen!

Youri van Dijk
Youri van Dijk
Business Intelligence consultant. Msc. International Business met een master gericht op ondernemerschap. Verliest wel zijn haren, maar leert graag nieuwe streken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *